HC Košice media-tím rozširuje svoje rady
Dianie v klube počas minulej sezóny mapoval mediálny tím HC Košice, ktorého rady rozšírili dve šarmantné študentky oddelenia masmediálnych štúdií Katedry slovakistiky, slovanských filológií a komunikácie Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Projekt integrácie študentiek inicioval hokejový klub v spolupráci s vedúcou oddelenia masmediálnych štúdií Renátou Cenkovou.
Baša Haluskowa a Lucia Sajgóová sa stali platnými členkami tímu s desiatkami foto i video reportáží a článkov z rôznych oblastí. Spoluprácu so študentkami si pochvaľujú tak zástupcovia klubu, ako aj pedagógovia UPJŠ.
Vojtech Petty, PR manažér HC Košice: „Je úžasné sledovať, ako sa doslova pred vašimi očami formuje takpovediac hotový odborník. Mladí ľudia sú užasne kreatívni a prakticky „nezničiteľní“. Kým z našej strany dostávajú školu života, odborné vedenie a značné skúsenosti z reálnej činnosti, vracajú nám to v energii a nápadoch. Aj pre mňa samotného je príjemným prekvapením, ako sa naši adepti rýchlo a komfortne zaradili do renomovaných redakcií, kde zohrávajú plnohodnotnú rolu. Na druhej strane by som privítal, keby sa šance chopilo viacero mladých ľudí, priestor im určite dáme.“
Renáta Cenková, vedúca oddelenia masmediálnych štúdií KSSFaK FF UPJŠ v Košiciach: „Nesmierne nás teší ďalší úspešný príbeh našich, dnes už absolventiek. Skutočnosť, že sa študenti košickej „masmediálky“ dokážu uplatniť na trhu práce vo svojom odbore a plnohodnotne sa etablovať v mediálnom, či marketingovom prostredí je jasným signálom toho, že symbióza teórie a praxe je v tomto študijnom odbore nevyhnutná. Samotný HC Košice, ale i minuloročné MS v hokeji, ktoré prebiehali aj v Košiciach boli silnými argumentmi, prečo sa študentky nadchli pre prácu v oblasti športovej žurnalistiky. Držíme palce a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu.“
Baša Haluskowa: „Keďže od detstva milujem hokej, mojím snom bolo naozaj raz pracovať ako športová novinárka, aj preto prácu v HC Košice vnímam ako šancu, ktorá mi doslova spadla z neba. Od PR manažéra som sa naučila neskutočne veľa – či už išlo o organizovanie promo akcií, fotografovanie, alebo písanie článkov. Dostala som možnosť rozvíjať sa nielen v oblasti PR, ale aj ako technická podpora pri zápasoch – ako kameramanka. Keďže som v škole pôsobila v univerzitnej televízii, vedela som vytvárať kreatívne videá či reportáže a v HC sme dostali v tomto smere voľnú ruku. Práca pri A mužstve sa rozšírila po čase aj o prácu pri mládeži, čo mi poskytlo ďalšie kontakty, aj preto viem teraz bez problémov komunikovať s trénermi či hráčmi. Okrem tých som spoznala množstvo významných ľudí a novinárov a vytvárala si tak kontakty aj do budúcnosti. A keďže sa tento rok organizovali MS u nás doma, ako kameramanka som si vyskúšala aj tie :) Nadobudnuté skúsenosti po roku a pol v košickom hokejovom klube mi otvorili dvere aj k ďalšej pracovnej pozícii – redaktor spravodajstva v Rádiu Košice a TV Košice, za čo som veľmi vďačná, pretože tým, že som bola „hodená do vody“ sa viem teraz bez strachu pohybovať medzi novinármi.“
Lucia Sajgóová: „Zápasy zdarma, rozhovory a akcie s hviezdnymi hokejistami, úctyhodný a profesionálny prístup zo strany manažéra a vedenia, možnosť rozvíjať sa a získavať skúsenosti, meno spoločnosti, ktoré svieti v tvojom životopise, to všetko je práca v HC Košice, za ktorú som nadmieru vďačná. Vďaka nej som nadobudla mnoho skúseností, praktických rád, zistila, čo chcem v budúcnosti robiť, no najmä nadobudla pocit toho, aké je robiť prácu, ktorá ma baví.“
„Ak by som mala charakterizovať moju pracovnú náplň, tá bola rôznorodá, avšak zakaždým zaujímavá. V HC Košice som mala možnosť najmä rozvíjať a zdokonaľovať moje znalosti v strihu. Natáčala som videá z rôznych akcií, ktoré sme spolu s hokejistami navštevovali. O to krajší pocit bol, keď moje video bolo odprezentované na hlavnej kocke v Steel aréne počas zápasov, ktoré navštevovali tisícky ľudí. Netvorila som však len videá, ale taktiež fotografie, rozhovory s hokejistami a vedením HC Košice alebo spoluorganizátormi rôznych akcií. Z týchto výstupov sme zakaždým spracovali článok, ktorý sme nahadzovali do Content Management Systému HC Košice. Týmto som sa taktiež naučila pracovať s redakčným systémom a Facebookom vo verzii Business a Instagramom. Ako veľké plus je to, že v rámci Facebooku a Instagramu som sa naučila tvoriť pútavý copywriting. Pri písaní článkov som sa mnohokrát zapotila, keďže moje znalosti z hokeja neboli na vysokej úrovni, všetko však chce čas a ak má človek chuť a snahu, naučiť sa dá všetko.“
„Celé to však nebolo len o práci, ale najmä aj o podpore zo strany PR manažéra Vojta Pettyho, ktorý nám neustále pomáhal a vďaka nemu sme sa dokázali rozvíjať. Dôkazom toho je aj to, že na môj podnet nemal problém zrealizovať charitatívnu akciu HC Košice pre košický útulok UVP Košice. Do tejto akcie zapojil vedenie HC a hráčov, vďaka čomu sme útulku mohli prispieť materiálne a aspoň z časti im spríjemniť deň prechádzkou.“
„Prax pre HC Košice a meno tejto spoločnosti v mojom životopise mi taktiež otvorili omnoho väčší priestor v rámci záujmu o moju osobu na pracovnom trhu. Som nekonečne vďačná za túto príležitosť a všetkým študentom môžem len odporučiť, aby sa zdokonaľovali a naberali skúsenosti už počas štúdia na vysokej škole. A HC Košice patrí jedno veľké ĎAKUJEM!“
Ako vyzerá práca v media-tíme HC Košice? Po naplánovaní mediálneho plánu sa reportéri ujmú zverenej témy a zrealizujú ju do štádia konceptu pred finálnym zverejnením vrátane foto a video materiálov. Články a reportáže môžu zahŕňať rozhovory s hráčmi a trénermi, reportáže zo zápasov, články o klubových podujatiach, a pod.
Okrem iného majú členovia mediálneho tímu prístup do priestorov a na akcie, kam sa bežný smrteľník nedostane. Zároveň sa rozširuje sieť ich kontaktov, ktoré sú pre ďalší kariérny rast veľmi osožné.
Chceš sa stať súčasťou podobného príbehu? Prihlás sa zaslaním e-mailu na adresu pr@hckosice.sk .