Situácia nie je ľahká aj napriek uvoľneniu opatrení
Predčasné ukončenie ročníka, veľké ekonomické škody a neistá budúcnosť v slovenskom hokeji rezonujú hokejovou komunitou. Vedenie HC Košice k celkovej situácii pristupuje s maximálnou odbornosťou a snaží sa pracovať s vecnými faktami a poznatkami z domáceho trhu i zahraničia. Aktuálna kríza ochromila oceliarenský priemysel, a teda zasiahla aj generálneho partnera a viacero partnerov klubu. Klub navyše prišiel o státisícové príjmy vinou nedohranej sezóny. Nad celou spoločnosťou okrem návratu epidmémie „visí“ aj príchod veľkej ekonomickej krízy. Aj preto HC Košice i naďalej zotrváva konzervatívne pri ďalšom plánovaní.
Aké sú hlavné riziká?
Pri možnom opätovnom návrate karanténnych opatrení (napr. v novembri) budú kluby musieť zabezpečiť plnenie svojich záväzkov a nákladov (hráčske zmluvy, prenájom arény, plnenie reklamným partnerom a permanentkárom). To sa týka aj stavu, v ktorom by sa liga hrala za zatvorenými bránami (bez divákov). Doposiaľ nikto neodpovedal na otázku, „čo budeme v takejto situácii robiť“. Čo urobí klub, keď nie vlastnou vinou príde o všetky zdroje príjmov? Z čoho zaplatí svoje záväzky? Z čoho kluby zaplatia kompenzácie držiteľom permanentiek a partnerom?
V západných ligách sú tieto riziká detailne analyzované. Kluby majú oveľa vyššiu istotu v príjmoch za televízne práva. Tie sú buď plošne markantne vyššie, alebo fungujú na báze on-demand, kedy televízia vysiela všetky zápasy daného kola a kluby inkasujú na základe počtu divákov, ktorí za daný zápas zaplatili. V prípade núdzového stavu tak v tomto režime kluby: môžu permanentkárom poskytnúť prenosy zadarmo; kluby zinkasujú vyššie poplatky za vysielanie; logá hlavných partnerov budú „videné“ a pri dávke solidarity partneri nebudú vyžadovať kompenzácie. Na Slovensku však služby tohto typu zatiaľ nefungujú.
HC Košice ako člen EHC (Alliance of European Hockey Clubs) sa zúčastňuje pravidelných webinárov, na ktorých aktívne diskutuje s kolegami z vyspelých líg. Zástupcovia klubu sa snažia hľadať konkrétne riešenia na konkrétne otázky.
Stanislav Mucha, riaditeľ marketingu a PR: „V HC Košice stále pretrváva názor, že odštartovať sezónu v októbri je riskantné. Niektoré kluby začali predstavovať svoje posily, no ako celok sme neprijali žiadne racionálne opatrenia. Slovenská ekonomika sa prepadla a čaká nás príchod veľkej ekonomickej krízy. Nad tým všetkým je stále prítomná hrozba návratu nákazy, čo môže znamenať okamžitý návrat k tvrdým karanténnym opatreniam. V rámci ProHokeja sme navrhli veľmi racionálne a nadčasové riešnenie, ktoré by v prípade návratu karanténnych opatrení zmiernilo ekonomické dopady a zabezpečilo možné pokračovanie súťaže v režime bez divákov. Sme zvedaví, ako sa k nášmu návrhu ostatné kluby postavia. HC Košice celú situáciu pozorne analyzuje. Vedieme dialóg so všetkým zainteresovanými stranami. Karanténne opatrenia sa týkajú aj nášho domovského stánku, s ktorým diskutujeme o možných riešeniach.“